piątek, 3 maja 2013

Komunia Św. w technice pergaminowej

Poproszono mnie o wykonanie kartki z okazji Komunii Św., konkretnie z wykorzystaniem pergaminowego vellum z kielichem i jeszcze z dziewczynką. Pozostało mi dobranie ramki. Zdecydowałam się na ramkę finezyjną, pozostało podtłoczenie elementów motywu, wykończenie. Ramka mojego pomysłu.
Podoba mi się kartonik w tej pracy - jest matowy z bardzo delikatnym pobłyskiem. Dobrze też przyjmuje klej, pergamin przykleił się bez problemu.
A tu zdjęcie poglądowe - 2 kartoniki podobnego typu w różnych kolorach, eksperyment z wydrukiem na kalce pergaminowej - 160g i 200g. Widać też złotą 'nitkę' na szczegółach ramek. Efekt taki to rzecz jasna embossing na kalce.
Pergaminowe vellum z motywem kielicha dostępne jest w Pergaminowym Sklepiku
Czas na przedstawienie mojej kolejnej kotki. Długo miałam w domu tylko jedną ukochaną kicię Mizię i nie planowałam kolejnych zwierząt. W 2009 r. pojawiło się jednak drugie kocie maleństwo, a była to właśnie Luna - kotka syberyjska. W domu wołamy do niej Białasek, chodzi za mną krok w krok i jest bardzo rozmowna i zazdrosna:) W jej dużych niebieskich oczach można się przeglądać.
A tu dla porównania można zobaczyć, jaka persiczka jest maleńka w porównaniu z Białaskiem :) Kocham bardzo te moje puchate śmiesznoty.
Dziękuję wszystkim za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie.


10 komentarzy:

  1. Kartka jest bardzo elegancka. Bardzo podoba mi się ramka i ogólna kompozycja :) Będzie świetną pamiątką I Komunii Św.
    No i kochany Białasek prezentuje się bardzo majestatycznie :) Należy jej się duży buziak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie wiem czy Białasek jest majestatyczny :)) na pewno jednak uwielbia buziaki, tylko mordkę nastawia i rozkosznie mruczy

    OdpowiedzUsuń
  3. Delikatna jak każda Twoja praca. Fajnie dobrałaś kolor napisu do koloru kartonika. A gdzie ta z dziewczynką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie jutro pewnie. Niestety zdjęcie nie wyszło mi najlepiej i dziś nie powtórzę. Małżonek wyniósł aparat ...

      Usuń
  4. Świetnie się prezentuje praca z kielichem, jest taka spokojna. Tego pudru u Ciebie chyba jeszcze nie widziałam, delikatny i te migoczące drobinki... możesz zdradzić jaki to kolor z jakiej firmy :D Jak na sroczkę przystało, moje oko przyciąga wszystko co świeci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Puder mam już od dłuższego czasu i używałam go wielokrotnie, tyle że jest bardzo dyskretny, delikatny. Słusznie przypuszczałam, że zwróci uwagę dopiero jak pokażę zbliżenie. Na konturach ramki nawet gołym okiem jest dostrzegalny pod odpowiednim kątem. Ma na to wpływ na pewno grubość kreski konturu, bo gdyby była grubsza, to wiadomo - kontur byłby wyraźny. Puder jest Papermanii, kolor Enchanted Gold.

      Usuń
    2. Dziękuję, jest śliczny... uważnie przyglądam się Twoim pracom i bezbłędnie rozpoznaję kiedy jest puder a kiedy tusz, i pewnie jak napisałaś już go widziałam, ale nie było widać na zdjęciu tych migotek, które są zasługą albo dodanego do pudru brokatu albo miki :D

      Usuń
    3. Migotki są owszem fajne i też mi się podobają :) Wiem Weroniko, że masz bardzo wprawne oko i wszystko wyśledzisz, tym bardziej się staram :)sama też staram się być wobec siebie wymagająca, choć bywa to trudne.

      Usuń
  5. Podziwiam u ciebie niesamowitą precyzję i dbałość o szczegóły w pracach... ta z kielichem jest śliczna... podoba mi się embosing, ale jeszcze nigdy nie próbowałam... chyba musiałabym zobaczyć na żywo jak to się robi :) jestem wzrokowcem więc tak lepiej przyswajam :)))
    Koteczka słodka i te niebieskie oczy... cudo. Koleżanka ma kotkę rasy ragdoll z błękitnymi oczami ...nie da się od nich oderwać oczu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie Ewuniu. Ciepło pozdrawiam Ciebie i Twoje psiaki również przy okazji :)

      Usuń