poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Kalka pergaminowa 200g i 160g

Położyłam kartki obok siebie, aby porównać wizualnie efekt różnicy w gramaturze kalki
Obie kalki są jednakowo białe, jednak wyższa gęstość kalki 200g sprawia, że koronka wydaje się bielsza. Kalka 200g jest trudniejsza w obróbce, stąd najbardziej optymalna do pergaminowych prac jest 160-ka. Jednak dzięki różnym kombinacjom, można uzyskać ładne efekty. Wszystko zależy od pomysłu na pracę.
Więcej na temat kalki pergaminowej zawiera tutorial na stronie Pergaminart'u. Czytaj więcej ...

6 komentarzy:

  1. Różnica jest rzeczywiście widoczna :) Bardzo podobają mi się obie wersje, ta koronka jest niesamowicie pracochłonna, ale warto było tyle pracować. Efekt zniewalający :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To przykład na to jaki wpływ na ogólny wygląd pracy ma kalka, jej jakość, gramatura, kolor... Pracując z kalką można improwizować i pozwolić by efekt końcowy nas zaskoczył lub znając właściwości konkretnej kalki wykonać pracę z góry wiedząc jaki będzie efekt końcowy. Ja zazwyczaj trzymam się pierwszego sposobu, nigdy do końca nie wiem co chcę i jak to ma wyglądać, tworze intuicyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wolę pracować z 160, ale efekt 200 podoba mi się.
    Kasiu jakbyś zlikwidowała tę weryfikacje obrazkową... byłoby miło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm ... a cóż to jest "weryfikacja obrazkowa"? Przydałby się w tym miejscu emotek drapiący się w głowę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już wiem, że miałaś na myśli tzw. chapta, czyli faktycznie weryfikację obrazkową, ale w pierwszej chwili nie skojarzyłam :) Wprawdzie dla pewnego bezpieczeństwa powinno się zabezpieczać posty czy formularze taką weryfikacją, ale ... zobaczymy. W każdym razie, póki co chapta zdjęta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki... ja tego nie mam od początku i jak na razie nic się nie działo...

      Usuń