Obie kalki są jednakowo białe, jednak wyższa gęstość kalki 200g sprawia, że koronka wydaje się bielsza. Kalka 200g jest trudniejsza w obróbce, stąd najbardziej optymalna do pergaminowych prac jest 160-ka. Jednak dzięki różnym kombinacjom, można uzyskać ładne efekty. Wszystko zależy od pomysłu na pracę.
Więcej na temat kalki pergaminowej zawiera tutorial na stronie Pergaminart'u. Czytaj więcej ...
Różnica jest rzeczywiście widoczna :) Bardzo podobają mi się obie wersje, ta koronka jest niesamowicie pracochłonna, ale warto było tyle pracować. Efekt zniewalający :)
OdpowiedzUsuńTo przykład na to jaki wpływ na ogólny wygląd pracy ma kalka, jej jakość, gramatura, kolor... Pracując z kalką można improwizować i pozwolić by efekt końcowy nas zaskoczył lub znając właściwości konkretnej kalki wykonać pracę z góry wiedząc jaki będzie efekt końcowy. Ja zazwyczaj trzymam się pierwszego sposobu, nigdy do końca nie wiem co chcę i jak to ma wyglądać, tworze intuicyjnie :D
OdpowiedzUsuńJa wolę pracować z 160, ale efekt 200 podoba mi się.
OdpowiedzUsuńKasiu jakbyś zlikwidowała tę weryfikacje obrazkową... byłoby miło.
Hmmm ... a cóż to jest "weryfikacja obrazkowa"? Przydałby się w tym miejscu emotek drapiący się w głowę.
OdpowiedzUsuńJuż wiem, że miałaś na myśli tzw. chapta, czyli faktycznie weryfikację obrazkową, ale w pierwszej chwili nie skojarzyłam :) Wprawdzie dla pewnego bezpieczeństwa powinno się zabezpieczać posty czy formularze taką weryfikacją, ale ... zobaczymy. W każdym razie, póki co chapta zdjęta.
OdpowiedzUsuńDzięki... ja tego nie mam od początku i jak na razie nic się nie działo...
Usuń